عضو خانه معدن: خانه معدن صدای معدن کاران در بخش معدن است

عضو خانه معدن استان یزد با اشاره به برخی مشکلات همچون کمبود متخصص ، فرسودگی ماشین آلات و مشکلات قانونی گفت: خانه معدن ، صدای معدن کاران در بخش معدن است.

 

احسان افضلی پور در گفت و گو با خبرنگار خانه معدن یزد اظهار داشت: مدیر هلدینگ توسعه معادن یزد هستم و در سال 81 در بحث معادن استان شروع به کار کردیم.

وی با اشاره برخی دیگر از فعالیتها افزود: در بخش معادن موارد بسیاری هست که باعث می شود معدنکار دچار مشکل شود و مهمترین چالش های این بخش مشکلات قوانین ( همچون یک درصد ، عوارض گذاشته شده و حقوق دولتی) است که معادن توانستند با این موارد کنار بیایند.

این معدنکار جوان یکی از مشکلات جدی را کمبود ماشین آلات بخش معدن و عدم واردات صحیح و با قیمت مناسب آنها عنوان کرد و ادامه داد: مشکل دیگر در همین بخش وجود ماشین آلات فرسوده بخش اکتشاف و دیگری موارد قیمت تمام شده سوخت و مواد ناریه مخصوصا در استان است که عمدتا در دسترس نیست و باید چند ماه در انتظار باشند و بازار فعلی ، پتانسیل قیمت بالا را ندارد.

عضو خانه معدن گفت: کمبود نیرو متخصص با توجه به بازنشسته شدن افراد قدیمی عدم جایگزینی نیروهای جوان با آنها مشکل دیگر معادن است که لازمه حل بخشی از این مشکلات، به تقویت و توافق بیشتر صنعت و دانشگاه و استفاده از نیروهای دانش آموخته دانشگاهی برمی گردد.

افضلی پور خاطرنشان کرد: الان در بحث سرپرست مقیم در معادن ، مشکلاتی داریم و از آن طرف پرسنل هایی باید در معدن و در بحث استخراج و اکتشاف مخصوصا برای استان یزد مقیم باشند و امیدواریم تدابیری انجام شود تا نیروی کار با رضایت وارد فعالیت در معادن شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه خانه معدن استان یزد به همت مرحوم سعید افضلی پور بصورت خودجوش به عنوان یک تشکل و نمایندگی تاسیس شد، یادآور شد: در ادامه روند فعالیت این تشکل بخش خصوصی در یک سال اخیر تغییراتی در این مجموعه ایجاد شده تا بتوانیم با ایجاد و تقویت وحدت جامعه معدنی، صدا و درد مردم و این بخش را به گوش مسئولان برسانیم.

عضو خانه معدن یزد اظهار امیدواری کرد تا این تشکل بخش خصوصی علاوه بر اعتمادآفرینی میان اقشار مرتبط با بخش معدن ، بتواند دردها را سریع و واضح بازگو کرده و زمینه اعتماد به خانه معدن را فراهم کند و از سوی دیگر با انتقال مشکلات به دولت، صدای معدن کار باشد و ضمن احقاق حقوق معدنکاران، به کمک خانه معدن ایران به تصویب قوانین جدید در حوزه معدن کمک کند.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش