در حاشیه نمایشگاه معدن استان یزد برگزار شد؛ نشست تخصصی بررسی شیوه های سرمایه گذاری اکتشافی در پروانه های دولتی

 

 

نشست تخصصی بررسی شیوه های سرمایه گذاری اکتشافی در پروانه های دولتی با سخنرانی معاون شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در نمایشگاه معدن یزد برگزار شد.

 

در هشتمین نمایشگاه سراسری معدن و صنایع معدنی، ماشین آلات معدنی و تجهیزات وابسته در یزد، نشست تخصصی شیوه های سرمایه گذاری اکتشافی در پروانه ها و محدوده های اکتشافی دولتی برگزار شد.

این نشست و پنل تخصصی با حضور دکتر کریمی معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران برگزار شد به مباحث مرتبط در خصوص شیوه های سرمایه گذاری اکتشافی تشریح پرداخته شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این نشست گفت : اصل ۴۴ قانون اساسی از سال 1380شروع شد و تا سال 1392عمده واگذاری ها انجام شد که این واگذاری ها حدودا معادل 250همت و ۶۶ میلیارد دلار است.

محمدرضا کریمی افزود : ۵ درصد درآمد تا سال 8۶ و 8۵ درصد تا 87درصد تا سال 92بوده است و مابقی پس از سال 92بوده است که بطور کلی ۴۰٪ درآمد تهاتر بدهی بوده است.

وی با بیان اینکه خصوصی سازی ها آنگونه که انتظار میرفته انجام نشده است ، بیان کرد: در سال های 92و 93 ، دولت برای تامین بودجه بصورت ویژه بسوی معدن و واگذاری معادن رفت و در سال های 93 و 9۴ شرکت تهیه و تولید ۵ تیپ قرارداد را تهیه کرد.

معاون شرکت تهیه و تولید مواد ایران با اشاره به اینکه دولت در این قراردادها به نوعی در تولید نظارت خواهد داشت ، اضافه کرد : شرکت های دولتی ۴۰۰ محدوده را در حال حاضر در اختیار داشته و در حال کار کردن روی آنها هستند ؛ مالکیت محدوده منتقل نمی‌شود و فقط اجرای عملیات واگذار می‌شود.

کریمی درباره شیوه اجازه واگذاری پروانه اکتشافی هم گفت: در بورس کالا روشی هست بنام پریمیوم که با پیش فروش متفاوت است و ما این روش را برای اسناد اکتشافی لحاظ کردیم.

وی ادامه داد : این کار جهت رقابت مشخص و همچنین روند مزایده در نظر گرفته شده است به این صورت که برای شرکت در این مزایده ، درخواست کننده ارزیابی می‌شود و این روش یک کمک به صنعت اکتشاف است و آن اجازه واگذاری پروانه اکتشاف است.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش