نشست تخصصی آموزش حقوق معادن ویژه قضات دادگستری استان یزد

  
به همت خانه معدن استان یزد و میزبانی اتاق بازرگانی، نشست تخصصی آموزش حقوق معادن ویژه قضات دادگستری استان یزد برگزار شد

️به گزارش روابط عمومی خانه معدن استان یزد، نشست تخصصی آموزش حقوق معادن ویژه قضات دادگستری استان به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و به همت خانه معدن استان یزد به نمایندگی از خانه معدن ایران و مرکز داوری و صنعت صمتا با حضور و تدریس محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن و نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران، محمدجواد پیش بین مدیر کانون جواهرات و سنگ های قیمتی ایران، عباسعلی دریانی مدیرعامل مرکز داوری و صنعت صمتا و مرتضی حدادزاده رئیس دادگستری شهرستان میبد برگزار شد.

️ورود تخصصی دادگستری استان یزد به چالش ها و دعاوی حقوقی بخش معدن مثمر ثمر بود در ابتدای این نشست محمدحسین شیشه بری عضو هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین، با اشاره به اینکه حضور تخصصی و فعال دادگستری استان در چالش ها و دعاوی حقوقی بخش معدن سبب شده تا مراتب رسیدگی و بررسی پرونده ها با عدالت و سرعت بیشتری طی شود، ابراز امیدواری کرد با برگزاری این دوره و تداوم و تکرار آن شاهد اتفاقات درخشان مضاعف در داوری چالش های بخش معدن و صنایع معدنی باشیم.

️دفاع و صیانت از حقوق معدنکاران و معدنداران استان در کمیسیون حقوقی و قضایی خانه معدن یزد محمدحسین نجفی یزدی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه معدن استان یزد نیز در ادامه ضمن تشریح مسائل و چالش های حقوقی دعاوی بخش معدن و صنایع معدنی و نقش مثمر مراکز تخصصی داوری، با قدردانی از تعامل دادگستری کل استان یزد و همراهی آن قوه در حل دعاوی بخش معدن و صنایع معدنی، اظهار کرد: سال گذشته با موافقت و همراهی معاون قضایی دادگستری کل استان و استقرار شعبه 37 شورای هیئت حل اختلاف تخصصی معدن در خانه معدن استان یزد مسیر برای ورود تخصصی خانه معدن استان به عنوان تنها تشکل رسمی بخش معدن و صنایع معدنی به پرونده های قضایی این بخش فراهم گردید. در ادامه این مهم با تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی خانه معدن و بهره مندی این تشکل از مشاورین عالی حقوقی و قضایی با دغدغه مندی مضاعفی پیگیری شد به نحوی که قوای مضاعفی بود برای تداوم فعالیت پررنگ خانه معدن استان در دعاوی معدنی با بهره گیری از توان کارشناسی خبرگان و متخصصان امر در دفاع و صیانت از حقوق معدنکاران و معدنداران استان یزد.

️نقش مشاوره ای خانه معدن در کاهش چشمگیر تعارضات بخش خصوصی کمک کار دستگاه قضایی بود محمدرضا حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با بیان اینکه تشکل ها همواره کمک‌کار دستگاه قضا در حل و فصل منطقی و متعارف مسائل بخش خصوصی و بخش معدن بوده اند؛ بیان داشت: در سال های گذشته دبیرخانه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه پیگیر رفع مشکلات بخش خصوصی از طریق بهره گیری از نظرات مشورتی و ساز و کارهای داخلی خانه معدن، اتاق بازرگانی و سایر انجمن‌ها و نهادهای فعل در این حوزه بودند. مفهوم انفال و حدود و ثغور انفال، جز ۵ بند الف ماده ۴۳قانون برنامه ششم، حد و حدود مسئولیت های اجتماعی و بررسی تخصصی پرونده ها و دعاوی حقوقی بخش معدن و صنایع معدنی و نقش تشکل خانه معدن در پیگیری و حل و فصل این مطالبات و چالش ها از موارد مورد تاکید دادستان یزد بود.

️شایان ذکر است در این نشست مجموعه مقررات قوانین و آیین‌نامه‌های بخش معدن و مباحث اختصاصی ناظر به حوزه گوهرسنگ ها و مسائل حقوقی مربوط به این بخش درکارگاهی تخصصی و چندساعته مورد بررسی قرار گرفت.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش