مدیرعامل شرکت الماس کویر حدید: خودتحریمی در حوزه معدن از هر مشکلی مهمتر است

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی الماس کویر حدید با تأکید بر لزوم فراسازمانی به مشکلات هم در تعارض منافع و هم در تعارض قوانین گفت: مهمترین مشکل ما در بخش معدن ، خودتحریمی است که در بخشی از حوزه ها وجود دارد.

 

سیدعلیرضا نجفی در گفت و گو با خبرنگار خانه معدن یزد با تشریح فعالیت خود از سال 89 در حوزه معدن اظهار داشت: فعالیت در شرکتهای مختلف مرتبط با حوزه های اصلی کاری معدن از همچون معدنکاری اکتشاف، استخراج و فراوری انجام داده ام.

وی با اشاره به فعالیتهای موفق در بخش های اکتشاف و استخراخ معادن تصریح کرد: فرآوری در معادن دنیای خاص خودش را دارد که ورود کردیم و در ابتدای راه هستیم که امیدواریم بتوانیم در این بخش هم بخوبی عمل کنیم.

مشاور خانه معدن یزد تأکید کرد: استحصال ماده معدنی و هر ماده مؤثر در دل زمین، رسالت هر انسانی است تا بتواند با استحصال این ماده معدنی به عنوان یک امانت از انفال ، نفع آن را به کشور و افراد جامعه برساند.

نجفی، با بیان اینکه بیشترین مشکل در حوزه معدن مربوط به استعلامات در حوزه اکتشاف است که باید از دستگاه ذیربط گرفته شود می شود، اضافه کرد: مثلا در حوزه استعلامات، ماده 24قانون معادن را داریم که در عین اینکه باید این استعلامات بصورت فنی صورت بگیرد ولی برخی مواقع نگاههای غیرتخصصی، افکار منفعت طلبانه ، نگاههای غیرکلان نگر و طولانی بودن سیر زمان در پاسخگویی ها مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی به وجود برخی تعارضات و لزوم شناسایی آنها و پیدا کردن راهکارها و ساز و کارهای دقیق و تمهیدات در این خصوص اشاره کرد و گفت: اگر این تعارضات در قالب کارگروههای تخصصی با نگاه به منافع کل کشور و فراسازمانی شناسایی و حل شود بهتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت الماس کویر حدید همچنین مشکل دیگر را وجود تعارض منافع در کنار تعارض قوانین دانست و تأکید کرد: اگر با تحریم ها کنار بیاییم و بر مشکلات غلبه کنیم ولی با خودتحریمی ها که همین تعارض منافع و هم تعارض قوانیناست و از تحریم بدتر است باید چگونه برخورد کنیم؛ مشکل بزرگی که معدنکاران در مقاطع مختلف همچون طولانی شدن زمان واردات ماشین آلات با آن بسیار درگیر هستند. نجفی پور با اشاره به نقش تشکل هایی همچون خانه معدن خاطرنشان کرد: این تشکل های بخش خصوصی می توانند از یک طرف ، رابط و تسهیل گر بین بخش خصوصی و بخش جامعه ای که نماینده آن هستند باشند و از طرف دیگر رابط با دولت که خوشبختانه خانه معدن یزد که مرحوم سعید افضلی پور پایه گذار آن بوده موفقیت های خوبی در این خصوص داشته بویژه در دوره فعلی و امروز که پویایی خاصی در آن دیده می شود و امیدوارم شاهد روزهای نویدبخش در مسیر رفع حق و حقوق مردم در این بخش باشیم.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش