تأکید رئیس سازمان نظام مهندسی معدن یزد بر تشکیل ماهانه شورای تعامل معادن

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن یزد با اشاره به برخی مشکلات گفت: برای مشکلات با دستگاههای دولتی ، تشکیل ماهانه شورای تعامل معدن ضروری است در حالی که جلسات آن هر دو سال یک بار برگزار می شود.

 

امیرحسین کوهساری اظهار داشت: نظام مهندسی استان یکی از بهترین نظام مهندسی های کشور در زمینه‌های اکتشاف استخراج فرآوری و نقشه برداری است و در این مجموعه تمام معادن استان را از لحاظ فنی توسط مسئول فنی پوشش می دهیم و نیروهای لازم و متخصصی که در بخش های معدن لازم دارند را تامین می‌کنیم.

وی با اشاره به کمبود نیرو در بخش معدن افزود: با وجود تربیت نیروی متخصص دانشگاهی برای بخش خصوصی متاسفانه تعداد دانشجوهای گرایش مهندسی معدن و زمین شناسی طی یکی دو ساله اخیر کم شده و این کم شدن دانشجو موجب خواهد شد بزودی کمبود نیروی متخصص در بخش معدن را شاهد باشیم.

رئیس نظام مهندس معدن یزد اضافه کرد: برای جبران بخشی از کمبود نیروی متخصص در معادن ، این کمبود را از استان هایی که معادن کمتری را دارند از طریق نظام مهندسی استانهایی مثل لرستان، کردستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال بختیاری تامین می کنیم.

کوهساری ، مهمترین مشکل را مشکلات بخش اکتشاف در معادن عنوان کرد و گفت: در این بخش ، مشکلاتی با منابع طبیعی ، محیط زیست، اداره راه و گردشکری وجود دارد که راهکار حل این امر، شورای تعاملی استان است ولی متاسفانه جلسات آن بجای هر ماه، سالی ۲ دفعه بیشتر تشکیل نمی شود.

وی تصریح کرد: راهکار دیگر حل مشکلات در بخش اکتشاف ، تشکیل منظم شورای معادن استان است که این شورا هم باید ماهانه تشکیل شود ولی متاسفانه این شورا هم به ندرت تشکیل می شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به برخی مشکلات بخش اکتشاف بیان کرد: حل برخی از مشکلات در شورای عالی معدن و برخی در کمیسیون ماده ۲۴ مکرر قابل حل است ولی جلسات این کمیسیون هم به ندرت تشکیل می شود.

رئیس نظام مهندسی معدن یزد یادآور شد: یکی از مشکلات، این است که اگر الان دست به اکتشاف بزنیم ممکن است پنج سال دیگر ماده معدنی را برداشت کنیم و اگر این کار انجام شود معادن استان یکی پس از دیگری تعطیل شده و ضمن بیکاری کارگران ، با مشکلات اجتماعی مختلف مواجه خواهیم شد.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش