پیشکسوت حوزه معدن یزد تأکید کرد لزوم استفاده از ظرفیت مشاوران متخصص باتجربه

پیشکسوت حوزه معدن یزد با با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مشاوران متخصص باتجربه گفت: در بخش معدن باید با استفاده از ظرفیت مشاوران متخصص باتجربه کار اقتصادی و علمی شده و بهترین بهره از امکانات و منابع طبیعی برده شود.

 

مسعود فانیان در اتاق گفت و گوی خانه معدن در هشتمین نمایشگاه سراسری معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات معدنی و تجهیزات وابسته یزد با اشاره به تجربیات خود از سال 1358 تاکنون اظهار داشت : ما همیشه نباید تجربه کنیم و باید از کشورهای مختلف یاد بگیریم و از همین اول به سراغ شرکت های سرمایه گذاری بزرگ نرویم بلکه باید از تشکل ها و NGOها شروع کرد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از توان شرکتهای تخصصی در هر حوزه و تجربیات شرکت های مشاور متخصص افزود: باید امکانات و منابع طبیعی درست استفاده شده و روی منابع معدنی کشور کارهای علمی و اقتصادی انجام داد تا سرمایه گذار هم برای حضور در این بخش ترغیب و تشویق شود.

این کارشناس باتجربه بخش معدن تصریح کرد: در این راستا تشکیل شرکتها و کمیته های تخصصی در در رشته های مختلف بویژه برای شناسایی عناصر قیمتی نادر ارزشمند ضروری است تا آنها و در حد ppm اقتصادی شوند.

فانیان اضافه کرد: فقط نباید به اکتشاف سطحی پرداخت بلکه باید اکتشاف عمقی هم انجام شود و همچنین نباید فقط به معدن پرداخته شود و باید همه قسمت ها را مورد توجه قرار داد یعنی تا هم باطله کم شود هم محصول زیاد و اقتصادی شود.

وی با بیان اینکه در این حوزه باید تجربه و علم را با تقویت شرکت های خصوصی متخصص داشته باشیم ، ادامه داد: باید از عناصر مختلف استفاده شود و فقط آهن و طلا و نقره نیست که باید شناسایی شود، دور ریز نداشته باشد و عمل بیاید که جای آن خالی است . این کارشناس گفت: البته افرادی هستند که علم آن را دارند ولی بدلیل فقدان سرمایه و ابزار نمی توانند وارد عرصه کار شوند و در این خصوص لازم است تشکل های قوی همچون خانه معدن و دولت به عنوان ناظر وارد شده و کمک کنند تا هم کار از نظر علمی و فنی پیش برود و هم اشتغال و تولید تقویت شود.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش