معادن قلب تپنده اقتصاد هستند/ نیازمند تغییر نگرش در دانش اکتشاف هستیم

مدیرکل صمت استان یزد با بیان اینکه معادن قلب تپنده اقتصاد هستند ، گفت: در بحث دانش اکتشاف نیازمند تغییر نگرش ها و پوست اندازی برای حل مشکلات معدنکاران هستیم.

 

محمدکاظم صادقیان در حاشیه برگزاری هشتمین نمایشگاه سراسری معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات معدنی و تجهیزات وابسته یزد اظهار داشت: یزد دومین استان معدنی و چهارمین استان صنعتی کشور محسوب می شود.

وی افزود: این استان در حوزه معدن در تولید فولاد رتبه سوم را به خود اختصاص داده با 1۵ درصد از تولیدات فولاد کشور و در مس، سرب و روی و خاک های صنعتی و مصالح ساختمانی نیز در حائز رتبه های بالایی است.

مدیرکل صمت استان یزد با بیان اینکه یزد به واسطه وجود 7۵۵ معدن فعال یکی از استان‌های بزرگ معدنی کشور است، ادامه داد : در حال حاضر سهم معادن از اشتغال استان را 1۴ هزار و 500 نفر است.

صادقیان یکی از مهمترین بحث های مهم حوزه معدن را بحث اکتشاف عنوان کرد و گفت: این بخش نیاز به مطالعات جدید برای شروع مسیر توسعه در استان دارد.

وی در ادامه بر لزوم تغییر رویه در حوزه دانش اکتشاف تأکید کرد و ادامه داد: در بخش علوم و دانش اکتشاف نیاز به پوست اندازی جدید بویژه در حوزه های مرتبط با اکتشاف و استخراج داریم.

این مسئول یکی دیگر از چالش ها را ضعف نیروی انسانی بیان و تصریح کرد: نیروهای انسانی زیادی از استان و شهرهای مختلف در مشغول به کار هستند ولی با این حال با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم. صادقیان مشکل تهیه ماشین آلات برای استخراج بیشتر و نیروی انسانی کمتر از دیگر چالشها اعلام کرد و گفت: تأمین سرمایه و قیمت بالای ماشین آلات معدن نیاز به یک ظرفیت سازی دارد و گرنه با نظام بانکی خیلی موفق نخواهیم بود.

مدیرکل صمت یزد با بیان اینکه تکنولوژی در بلندمت مشکلات زیست محیطی را حل خواهد کرد، خاطرنشان کرد: معتقدم در معادنی که بهروری شده ولی به مردم محلی رسیدگی نشده می توان با روند واگذاری به مردم، علاوه بر زمینه سازی برای مشارکت بومی ها از ظرفیت آنها استفاده بهینه کرد.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش