نشست مشترک استاندار یزد با شورای معاونین سازمان صمت استان

در نشست مشترک استاندار یزد با شورای معاونین سازمان صمت استان مطرح شد؛

پیگیری رویکردهای علمی و تعاملی در دوره مدیریت جدید سازمان صمت استان

 

تکمیل زنجیره فولاد در استان؛ مأموریت ویژه سازمان صمت استان

 

تغییر ریل‌گذاری اقتصادی استان به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنایع های‌تک

 

سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف؛ از مهمترین اولویت‌های مورد پیگیری سازمان صمت استان

 

استان یزد، رتبه اول کشور از نظر تنوع معدنی با ۵۰ نوع ماده معدنی

 

استاندار یزد با ابراز امیدواری نسبت به حاکم شدن رویکردهای علمی و تعاملی در دوره مدیریت جدید سازمان صمت استان، گفت: تغییر ریل اقتصادی استان به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنایع های‌تک با جدیت دنبال شود.

 

نشست مشترک استاندار یزد با شورای معاونین سازمان صمت استان به منظور ارائه گزارش در خصوص آخرین وضعیت حوزه صنعت، معدن و تجارت استان و بررسی مهمترین مشکلات و چالش های پیش روی این مجموعه برگزار شد.
 
استاندار یزد، در این نشست از سازمان صمت به عنوان یکی از ادارات فعال و پرمخاطب استان نام برد و گفت: حاکم شدن رویکردهای علمی و تعاملی در دوره مدیریت جدید سازمان صمت استان بسیار امیدوار کننده بوده است.
 
دکتر مهران فاطمی با اشاره به ظرفیت های بزرگ استان در حوزه صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: همسویی دستگاه‌ها و مجموعه های مرتبط با این حوزه در راستای تحقق سند یزد نوین از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی در ادامه با تاکید بر لزوم پیگیری مجموعه صمت جهت تکمیل زنجیره فولاد در استان، یادآور شد: تغییر ریل‌گذاری اقتصادی استان به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنایع های‌تک با جدیت دنبال شود.
 
استاندار یزد، «سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف» را از مهمترین اولویت‌های کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دانست و بر پیگیری این مهم تاکید کرد.
 
دکتر فاطمی در پایان با اشاره به توسعه صنعت نساجی در استان با تمرکز بر شعار «از بذر تا پوشاک» اذعان کرد: توسعه صنایع به شرط رعایت ملاحظات زیست محیطی هیچ منعی نخواهد داشت.
 
رئیس سازمان صمت استان یزد در این نشست، بحث «تعداد جوازهای تاسیس صادره» را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های مورد بررسی در مجموعه صمت دانست و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۹۸۴ جواز تاسیس جدید در سازمان صمت استان صادره شده که بر این اساس در مجموع ۳۲۶۰ جواز تاسیس معتبر در استان یزد وجود دارد.
 
دکتر محمدکاظم صادقیان با بیان اینکه جوازهای تاسیس حذف شده نیازمند انجام فرآیند تمدید و اصلاح هستند، تصریح کرد: به همت سازمان صمت استان در سه ماهه اول سال جاری ۳۷۰ جواز تاسیس اصلاح شد که تحولی بزرگ در این مجموعه محسوب می‌شود.
 
وی به نسبت ۱۰ درصدی «پروانه بهره‌برداری» به «جواز تاسیس صادره» در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: با صدور ۹۵ پروانه بهره‌برداری در سه ماهه اول سال جاری، این نسبت به ۴۲ درصد رسید که در بهبود وضعیت این حوزه در استان موثر واقع خواهد شد.
 
رییس سازمان صمت استان یزد با اعلام اینکه در حال حاضر ۷۵۵ پروانه بهره‌برداری معدن در استان وجود دارد، گفت: ذخیره اسمی این معادن ۸۴ میلیون تن و ذخیره بهره‌برداری واقعی آن ۵۰ میلیون تن است.
 
وی با اشاره به رتبه اول استان یزد از نظر تنوع معدنی در کشور با ۵۰ نوع ماده معدنی، اضافه کرد: استان یزد رتبه سوم کشور در حوزه استخراج و رتبه دوم کشور از نظر ارزش معدنی را نیز به خود اختصاص داده‌ است.
 
دکتر صادقیان در ادامه به تشریح آمارهای حوزه تجارت و بازرگانی استان پرداخت و یادآور شد: تراز تجاری استان در ابتدای سال جاری مثبت ۶۶ میلیون دلار بوده و اقلام مهم وارداتی نظیر ماشین آلات و مواد اولیه صنعتی، نشان‌‌دهنده صنعتی بودن این استان است.
 
وی در پایان به اشتغال ۱۵۰ هزار نفر در ۵۰ هزار واحد صنفی اشاره کرد و از برنامه‌ریزی‌ برای ساماندهی حوزه اصناف یزد خبر داد.

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش