مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت: احیای معادن غیر فعال تا پایان سال

 

مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صنعت معدن و تجارت در نخستین همایش استانی نکوداشت روز ملی معدن در استان یزد خبر از  تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی و معادنِ در اختیار وزارت صمت با هدف واگذاری تصدی‌گری دولت در واحد‌های بلوکه شده به مردم داد و گفت: وزارت صمت در تلاش است که اقتصاد معدن را مردم‌سازی کند.
مهدی حمیدی به احیای معادن غیرفعال تا پایان سال اشاره کرد و گفت: مواد معدنی که از معادن استخراج می‌شود در صنایع معدنی و کارخانه‌های مرتبط مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد از این رو معدن نقش بسیار مهمی در اقتصاد، اشتغال محرومیت‌زدایی و استفاده بهینه از ذخایر و ظرفیت‌های موجود در کشور دارد.
مهدی حمیدی در این همایش با اشاره به این موضوع که در سال ۱۴۰۱ مقدار تولید مواد خام معدنی ۶۵۰ میلیون بود، بر این موضوع تاکید داشت: از این میزان تولید، کمتر از یک درصد خام‌فروشی انجام شد که بیشتر هم در حوزه گچ و آهک بود‌.
حمیدی نوسازی ماشین‌آلات مورد نیاز معادن را از مهمترین برنامه‌های سال ۱۴۰۲ وزارت صمت دانست و گفت: خوشبختانه در خصوص تامین ماشین‌آلات مورد نیاز حوزه معدن در کشور با هدف نوسازی ماشین‌آلات برنامه‌ریزی و اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که البته استان یزد سهم بالایی در این مهم داشت.
مدیر کل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد نحوه محاسبه حقوق دولتی معادن با اشاره به این موضوع که ملاک تعیین حقوق دولتی ثبت ماشین آلات در سامانه است، ادامه داد:محاسبه حقوق دولتی به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد و از پایان دی ماه استعلام‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
حمیدی ادامه داد: امسال برخلاف سال‌های گذشته تخفیف حقوق دولتی نخواهیم داشت و با شفافیتِ اطلاعات در ثبت ماشین‌آلات، فروش و استخراج مواد معدنی این امر دقیق‌تر خواهد شد.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش