تنوع و فراوانی مواد معدنی در یزد، پتانسیلی ارزشمند برای توسعه اقتصادی استان

 

رییس خانه معدن استان، یزد را به عنوان دومین استان معدنی کشور  و یکی از مناطق با بیشترین ذخایر معدنی معرفی کرد.

 

حمید‌رضا شرافت روز پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در نخستین همایش نکوداشت استانی روز ملی معدن، توسعه معدن را از بخش‌های راهبردی اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت: ایران به لحاظ استعداد‌های معدنی در زمره مناطق مستعد جهان به شمار می‌رود و حدود ۱/۸  درصد ذخایر معدنی و منابع شناخته شده جهان را در خود جای داده است.
 
به گفته شرافت، در حال حاضر ذخایر قابل توجهی از ۸۰ نوع ماده معدنی در ایران شناسایی شده که استان یزد به عنوان دومین استان معدنی کشور بیشترین ذخایر معدنی را در خود جای داده است.

وی تنوع و فراوانی مواد معدنی در ایران و یزد را نشان‌دهنده توانمندی منطقه برای توسعه اقتصادی استان برشمرد و افزود: حجم بالای سرمایه‌گذاری سالانه، گستردگی فعالیت‌های معدنی و حضور بخش خصوصی اثرگذار و فعال در بخش‌های مختلف زنجیره ارزش مواد معدنی  گواه این ادعا است که میبایست با همگرایی در راستای اعتلای اقتصادی استان گام برداریم.

او تصریح کرد: خانه معدن یزد به همراه سازمان صمت و سازمان نظام مهندسی یزد و اتاق بازرگانی و صنایع معادن و کشاورزی استان ایجاد بستر مناسب برای حل مسایل معدن‌کاری و بهبود فضای کسب و کار در بخش معدن را در دستور کار خود قرار داده است.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش