از رشد ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه‌های صندوق بیمه معدنی تا تغییر نگاه در بخش معدن

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام ‌کرد: ارزش ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه‌های صادره صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی (تحت پوشش ایمیدرو) در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد بیش از ۱۱۲ درصدی داشته است.

مجموع ارزش ضمانت‌نامه‌ها و بیمه‌نامه‌های صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت های معدنی که برای معادن بخش خصوصی صادر شده، در سال ۱۴۰۰ برابر با ١٩ هزار و ۶٧۴ میلیارد ریال بوده است.
در یک روند صعودی و در سال ۱۴۰۱، این میزان تا بیش از ۱۱۲ درصد افزایش یافت و به ۴١ هزار و ٧۴٧ میلیارد ریال رسید.
سرمایه این صندوق نیز از پنج‌هزار میلیارد ریال به ١۶ هزار میلیارد ریال در سال گذشته افزایش یافته بود.
به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران، ریسک بالای فعالیت های معدنی آن هم در شرایطی که عوامل بسیاری از جمله نوسانات نرخ ارز، تغییر قوانین و مقررات، تصمیم های ناگهانی و... به تنهایی می تواند بر فعالیت های معدنی اثر گذار باشد، نیازمند حمایت های ویژه است که در نهایت منجر به جذب سرمایه در بخش معدن شود.
در سال های اخیر عدم حمایت ویژه از فعالیت های معدنی توانست ورود نقدینگی به بخش معدن را کاهش داده و همین موضوع علتی برای عدم توسعه در بخش معدن شد. این در حالی است که توسعه صنایع پایین دستی نیازمند تامین مواد اولیه است و بهره برداری از منابع بیشتر است. موضوعی که بدون شک با توسعه فعالیت های معدنی، سرمایه گذاری، نوسازی ماشین آلات و... محقق می شود.
در همین زمان صندوق بیمه فعالیت های معدنی تلاش کرده تا بخشی از این ریسک را کاهش دهد، اما شاید با کمی تغییر در نگاه مدیران و سیاست گذاران بخش معدن، بتوان بسیاری از مشکلات موجود در این بخش را حل کند.
درواقع در کنار افزایش فعالیت مجموعه ای همچون صندوق بیمه فعالیت های معدنی، بخش معدن نیازمند تغییر نگاهی است که بتواند چالش های موجود را حل کند.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش