صادرات ۱۲.۲ میلیارد دلاری زنجیره معدن در سال ۱۴۰۱

شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی کشورمان در سال 1401موفق به صادرات 12 میلیارد و 239میلیون دلاری شدند که از نظر وزنی رشد 3.5 درصدی نشان می دهد.

صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی در سال گذشته گرچه از نظر وزنی رشد داشته، اما از نظر ارزشی افت 7.6 درصدی در قیاس با سال 1400 نشان می‌دهد.

در این‌میان، زنجیره فولاد با صادرات پنج‌ میلیارد و 760 میلیون دلاری شاهد افت ارزش 22 درصدی و کاهش ۶ درصدی وزنی بوده است.

همچنین زنجیره مس با صادرات یک میلیارد و 577 میلیون دلاری و کاهش 27 درصدی در رتبه دوم قرار گرفته است.

 

زنجیره آلومینیم در سال گذشته موفق به صادرات ۹۷۳ میلیون دلاری شده که از نظر ارزشی ۲۹ درصد بیشتر از سال 1400بوده و وضعیت مطلوبی نسبت به سایر محصولات دارد.

به گفته «امیر صباغ» مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو، قطع گاز طبیعی و برق در کشور از جمله عوامل مربوط به کاهش صادرات زنجیره فولاد کشور است.

وی بیان‌داشت: این عامل باعث شده تا ترکیب صادرات زنجیره فولاد به سوی محصولات خام تر از جمله کنسانتره و گندله آهن سوق پیدا کند.

صباغ خاطرنشان کرد: این دو محصول با ثبت جهش 26درصدی و 218درصدی صادرات، یکی از بالاترین ارقام صادراتی سال‌های اخیر را به ثبت رسانده است.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش